• تلفن: ۱۸۲۴-۰۲۱
  • نمابر: ۷۷۰۶۶۴۰۹-۰۲۱
  • پیامک: ۲۰۰۰۱۸۲۴

3 آفت فعالیت تاکسی‌های اینترنتی: ترافیک بالا، آلودگی هوا و رکود تاکسیرانی

یک راننده تاکسی گفت: از زمان اوج‌گیری فعالیت استارتاپ‌های مسافربری اینترنتی، مشکل فرسودگی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و…  بیش از پیش شده است.

علی حسینی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و در توضیح آن نوشت: علت این است که با ورود این گونه شرکت‌های مسافربری اینترنتی، رانندگان پیشکسوتی که سردمداران حمل‌ونقل ایمن در کشور هستند با کاهش درآمد مواجه شده و به علت درآمد پایین، توان نگهداری خودرو و هزینه‌های روزمره آن را ندارند.

وی بیان کرد: تنها راه معاش رانندگانی که به صورت حرفه‌ای با خودرو کار می‌کنند، خودرو آنهاست ولی در حمل‌ونقل اینترنتی این توازن وجود ندارد زیرا که هرکسی به عنوان راننده حتی با انجام یک سرویس در روز می‌تواند در این پلتفرم‌ها کار کند و این افزایش تعداد راننده باعث کاهش درآمد رانندگان آژانس و تاکسی شده است.

این راننده تاکسی اضافه کرد: در بحث آلودگی هوا نیز به علت این‌که مسافربران اینترنتی جهت دریافت سرویس مجبور هستند به طور دائم موقعیت مکانی خود را عوض کنند، این جابه‌جایی باعث می‌شود خودرو سوخت بیشتری مصرف کرده و آلودگی هوا بیش از پیش افزایش یابد.

وی تاکید کرد: این کار نه تنها موجب افزایش ترافیک و آلودگی هوا شده بلکه  افزایش مصرف سوخت یارانه‌ای هم به دنبال داشته و در واقع سود یارانه سوخت فقط به جیب مالکان این نوع کسب و کارها می‌رود.

به گزارش تین نیوز، این راننده تاکسی با بیان این‌که مشکلات ذکر شده جدای از مشکلاتی است که رانندگان فعال در سیستم‌های حمل‌ونقل اینترنتی با آن مواجه هستند، گفت: اغلب این رانندگان جا و مکانی برای استراحت نداشته و به دلیل پایین بودن نرخ کرایه دریافتی در فشار اقتصادی هستند.

وی افزود: این درحالی است که شرکت‌های مذکور با دادن برخی وعده‌ها، حتی شنیده شده که برخی افرادی را که در شهرستان‌ها مشغول کشاورزی یا دامداری بوده‌اند به پایتخت کشانده وبه رانندگی و کار در شرکت مسافربری اینترنتی خود گماردند.

حسینی از مسئولان خواست مانع از توسعه بیشتر استارتاپ‌هایی شوند که غیر قانونی در حال فعالیت بوده و نه تنها از زیر بار پرداخت مالیات و حق بیمه و …به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند بلکه  کسب و کار رانندگان حرفه‌ای را نیز نابود می‌سازند.