تاریخچه شرکت تاکسیرانی باغ آسمون
تاریخچه شرکت تاکسیرانی باغ آسمون در راستای اهداف اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در جهت تحقق امر خصوصی سازی شکل گرفت.تاکسی تلفنی و سرویس مدارس شرکت تاکسیرانی باغ آسمون در ناوگان تاکسیرانی شهر تهران همواره سرویس های شاخص این شرکت از میان سایر سرویس های این مجموعه توانمند بوده اند.
این شرکت با مأموریت نظارت بر عملکرد تاکسی های درون شهری با هدف اصلی رضایتمندی مشتریان و بهبود مستمر در راستای مشارکت در توسعه ناوگان حمل و نقل پایتخت در فروردین ماه ۱۳۸۵ با شعار «مسافر مهمان ماست» آغاز به کار نمود.
این شرکت در تیرماه ۱۳۸۶ به عنوان اولین شرکت حمل و نقل درون شهری در ایران موفق به دریافت گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001 گردید.
شرکت تاکسیرانی باغ آسمون به عنوان بزرگترین ناوگان خصوصی حمل و نقل درون شهری سهم عمده ای در سرویس دهی به همشهریان تهرانی برعهده دارد.
روکش سفید صندلی، الصاق کارت شناسائی راننده تاکسی در معرض دید مسافرین، الزام رانندگان به استفاده از لباس فرم-،آموزش رانندگان در راستای تکریم به مسافر به عنوان مهمان-،راه اندازی تلفن گویای ۱۸۲۴ و پیامک ۲۰۰۰۱۸۲۴ جهت دریافت انتقادات و پیشنهادها-،فعال کردن عوامل بازرسی در سطح شهر تهران جهت نظارت مستمر برعملکرد ناوگان و … بخشی از فعالیت های شرکت در جهت افزایش امنیت، آرامش و رضایتمندی مسافرین عزیز تهرانی بهمراه روشن تر نمودن تاریخچه شرکت تاکسیرانی باغ آسمون بوده است.
تاکسی تلفنی
شرکت تاکسیرانی باغ آسمون در تاریخ بیست و هفتم آذر ماه مصادف با عید غدیر خم، اقدام به افتتاح سامانه تاکسی تلفنی 1824 به صورت شبانه روزی نمود. تاکسی تلفنی 1824 با ظرفیت بیش از 15 ایستگاه ثابت در مناطق تهران درحال سرویس دهی می باشد.
ناوگان تاکسی های تلفنی 1824 مجهز به GPS می باشند که همین امر موجب افزایش ضریب امنیت و سرعت در سرویس دهی به همشهریان محترم میگردد. فاصله زمانی از ثبت درخواست تا رسیدن تاکسی به مبداء ، حداکثر 15 دقیقه درنظر گرفته شده است. همانطور که ذکر شد تاکسی های باغ آسمون به تاکسیمتر پرینتردار تجهیز شده اند.
هزینه خدمات دهی آنها با استفاده از تاکسیمتر و با نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران و با ارائه پرینت به مسافر محاسبه می گردد، که همین امر موجب ضابطه مند شدن نرخ کرایه شده است و یکی از نکات تمایز تاکسی تلفنی باغ آسمون با آژانس های کرایه می باشد.
تاکسی در اختیار ادارات و سازمانها
شرکت تاکسیرانی باغ آسمون در تاریخ بیست و هفتم آذر ماه مصادف با عید غدیر خم، اقدام به افتتاح سامانه تاکسی تلفنی 1824 به صورت شبانه روزی نمود. تاکسی تلفنی 1824 با ظرفیت بیش از 15 ایستگاه ثابت در مناطق تهران درحال سرویس دهی می باشد.
وزارت کشور ، استانداری تهران ، بنیاد شهید تهران بزرگ ، سایپا پرس ، کتابخانه ملی ، دفتر نهاد رهبری در دانشگاهها ، مرکز رشد فرآورده های داروئی ، پژوهشکده رویان ،سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و …. از مجموع استفاده کنندگان از خدمات تاکسی های در اختیار باغ آسمون تا به امروز بوده اند.
پیشگام در سرویس مدارس
ارائه سرویس مدرسه یکی از با ارزش ترین نوع خدمات حمل و نقل تاکسی به شهروندان و دانش آموزان عزیز می باشد . شرکت تاکسیرانی باغ آسمون بعنوان یکی از پیشگامان ناوگان حمل و نقل دانش آموزی در سرویس مدارس از سالهای گذشته موفق به کسب رتبه برتر در امر سرویس رسانی به دانش آموزان مناطق تحت پوشش خود شده است که این امر با هدف ارائه سرویس های مطلوب با رعایت استانداردها انجام و هم اکنون نیز در دست اجراست .
بنا براین با توجه به سرویس رسانی در 2 سال اخیر ، این شرکت تاکنون موفق به ارائه خدمات با بیشترین سهم خودروهای سرویس بر در کلیه مدارس در سطح مناطق تحت پوشش خود شده است.
احساس مسئولیت و مراقبت کامل، رعایت وضعیت ظاهری مناسب خودرو جهت آمادگی و ارائه سرویس مناسب و بموقع ، خودداری از صحبت های غیر ضروری با دانش آموزان و هم چنین ممنوعیت سوار کردن مسافر و سرنشین حتی اقوام در مسیر رفت و برگشت در زمان انجام سرویس از تعهدات رانندگان در طرح سرویس مدارس توسط ناوگان تاکسی های درون شهری محسوب می شود.
از دیگر خدمات قابل ارائه در این خصوص که در اختیار رانندگان سرویس مدارس و دانش آموزان قرار گرفته است می توان به ارائه برچسب سرویس و حکم جهت ارائه سرویس استاندارد، نظارت بر روند اجرای این طرح به منظور فراهم آوردن امنیت بیشتر و تسهیل در حمل و نقل دانشآموزان،آموزش اخلاق حرفه ای و قوانین و مقرارات ترافیکی اشاره کرد.