از رانندهای تاکسیرانی بهعنوان یکی از مشاغل سخت میتوان نام برد که در تمام فصول سال و روز و شب باید کار کنند و مرخصی و حق بیمار شدن ندارند تا بتوانند از پس مخارج ناچیز زندگی بربیایند.
یکی از سختترین شغلها، شغل «راننده تاکسی» است، قشری که نادیده گرفته میشود و اگر صبح تا شبکار نکند نمیتواند جواب مخارج زندگی و ماشین که وسیله کارش است را بدهد.
حسینپور ناظر رئیس انجمن تاکسیرانان تهران طی تماسی با تیننیوز از مشکلات این قشر گفت: با ورود اسنپ و تپسی به این حوزه مشاهده میکنیم که مردم مثل قبل از به وجود آمدن قارچ گونه این اپلیکیشن ها دیگر به آژانسها و رانندگان تاکسی مراجعه نمیکنند.
پورناظر افزود: این دو اپلیکیشن خیلی زود جایشان را در زندگی روزمره مردم باز کردند ولی نحوه گزینش راننده این استارت آپها اشتباه است و این موضوع باعث ناامنی در جامعه شده که حتی در مواردی تخلف از رانندگان این اپلیکیشن دیدهشده است.
وی عنوان کرد: ارزانفروشی یا شکستن قیمتها ازجمله دلایلی است که مردم باوجود ناامنی و مشکلاتی که به وجود آمده است این اپلیکیشن را برای سفرهای درونشهری انتخاب میکنند.
وی با اشاره به فعالیت مسافربرهای غیرمجاز گفت: ازیکطرف فعالیت گسترده این شرکتهای اینترنتی و از طرف دیگر افزایش روزبهروز تعداد مسافربرهای شخصی سبب پایین آمدن درآمد تاکسیهای درونشهری شده است.
پور ناظر افزود: پایین بودن درآمد روزانه رانندگان خطوط تاکسیرانی و افزایش هزینههای تعمیر و نگهداری تاکسی ازجمله مواردی است که با به وجود آمدن استارت آپها و رانندگان خودروهای شخصی سایهای بر زندگی رانندگان تاکسی زرد و سبز است.
به گزارش تیننیوز، افزایش هزینههای تعمیری باعث شده تا رانندگان حملونقل عمومی اعم از تاکسیداران توان پرداخت هزینههای خود را نداشته و با ماشینهای که بعضا نقص فنی دارند یا اینکه ازنظر بدنه مشکلدارند به کسبوکار خود مشغول باشند.
تردد تاکسیهای فاقد سلامت فنی و ظاهری هر چند بر آلودگیهایی زیست محیطی و بصری شهر میافزاید، موجب ایجاد چهره نازیبا از حملونقل عمومی میشود.