• تلفن: ۱۸۲۴-۰۲۱
  • نمابر: ۷۷۰۶۶۴۰۹-۰۲۱
  • پیامک: ۲۰۰۰۱۸۲۴

اعتراض یکی از فعالان حمل‌ونقلی به ورود استارت آپ‌ها به حمل‌ونقل عمومی

از رانندهای تاکسیرانی به‌عنوان یکی از مشاغل سخت می‌توان نام برد که در تمام فصول سال و روز و شب باید کار کنند و مرخصی و حق بیمار شدن ندارند تا بتوانند از پس مخارج ناچیز زندگی بربیایند.

یکی از سخت‌ترین شغل‌ها، شغل «راننده تاکسی» است، قشری که نادیده گرفته می‌شود و اگر صبح تا شب‌کار نکند نمی‌تواند جواب مخارج زندگی و ماشین که وسیله کارش است را بدهد.

حسین‌پور ناظر رئیس انجمن تاکسیرانان تهران طی تماسی با تین‌نیوز از مشکلات این قشر گفت: با ورود اسنپ و تپسی به این حوزه مشاهده می‌کنیم که مردم مثل قبل از به وجود آمدن قارچ گونه این اپلیکیشن ها دیگر به آژانس‌ها و رانندگان تاکسی مراجعه نمی‌کنند.

پورناظر افزود: این دو اپلیکیشن خیلی زود جایشان را در زندگی روزمره مردم باز کردند ولی نحوه گزینش راننده این استارت آپ‌ها اشتباه است و این موضوع باعث ناامنی در جامعه شده که حتی در مواردی تخلف از رانندگان این اپلیکیشن دیده‌شده است.

وی عنوان کرد: ارزان‌فروشی یا شکستن قیمت‌ها ازجمله دلایلی است که مردم باوجود ناامنی و مشکلاتی که به وجود آمده است این اپلیکیشن را برای سفرهای درون‌شهری انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت مسافربرهای غیرمجاز گفت: ازیک‌طرف فعالیت گسترده این شرکت‌های اینترنتی و از طرف دیگر افزایش روزبه‌روز تعداد مسافربرهای شخصی سبب پایین آمدن درآمد تاکسی‌های درون‌شهری شده است.

پور ناظر افزود: پایین بودن درآمد روزانه رانندگان خطوط تاکسیرانی و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری تاکسی ازجمله مواردی است که با به وجود آمدن استارت آپ‌ها و رانندگان خودروهای شخصی سایه‌ای بر زندگی رانندگان تاکسی زرد و سبز است.

به گزارش تین‌نیوز، افزایش هزینه‌های تعمیری باعث شده تا رانندگان حمل‌ونقل عمومی اعم از تاکسی‌داران توان پرداخت هزینه‌های خود را نداشته و با ماشین‌های که بعضا نقص فنی دارند یا این‌که ازنظر بدنه مشکل‌دارند به کسب‌وکار خود مشغول باشند.

تردد تاکسی‌های فاقد سلامت فنی و ظاهری هر چند بر آلودگی‌هایی زیست محیطی و بصری شهر می‌افزاید، موجب ایجاد چهره نازیبا از حمل‌ونقل عمومی می‌شود.